ابتکار پوشش میلاد

تخصص و سرعت عمل را از ما بخواهید ...

پاسخگو شما هستیم

7020 780 0913

تخصص و سرعت عمل را از ما بخواهید ...

سندبلاست در اصفهان ⚡️100% تضمینی

آنچه در این مقاله می خوانید :

انجام خدمات سندبلاست در اصفهان با بالاترین کیفیت

شرکت ابتکار پوشش میلاد یکی از برندهای معتبر انجام خدمات سندبلاست در اصفهان و دیگر نقاط کشور است. این شرکت با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته، نیروی متخصص و مواد اولیه باکیفیت‌، خدمات سندبلاست در اصفهان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌دهد.

جهت اطلاع از شرایط خدمات سندبلاست در اصفهان کافی‌ست با شماره تلفن‌های موجود در سایت شرکت ابتکار پوشش میلاد تماس بگیرید. مشاورین ما اطلاعات کامل‌تری در خصوص این خدمات در اختیار شما قرار می‌دهند.

انجام خدمات سندبلاست در اصفهان
انجام خدمات سندبلاست در اصفهان

آنچه باید درباره سندبلاست بدانیم

سندبلاست که از آن با نام ساب پاشی هم یاد می‌شود، یکی از روش‌های صنعتی است که جهت تمیز کردن و آماده سازی سطوح مختلف استفاده می‌شود. این روش برای تمیزکاری سطوح فلزی، چوبی، شیشه‌ای، آلومینیومی، کاشی و سرامیک، ام دی اف و … مناسب است و می‌تواند آلودگی‌ها و حتی ناهمواری‌های سطح را تا حد قابل توجهی از بین ببرد.

در سندبلاست، مواد ساینده فلزی یا غیرفلزی که عموما از جنس سیلیس و اکسیدهای فلزی با سایزهای متنوع هستند، با استفاده از فشار باد و با سرعت بسیار زیاد که ناشی از فشار هوا و یا نیروی گریز از مرکز است به سطح مورد نظر برخورد کرده و در نتیجه موجب از بین رفتن آلودگی و ناهمواری‌های موجود بر روی سطح می‌شوند. سندبلاست برای انجام عملیات مختلفی از جمله زنگ زدایی، رنگ برداری از سطوح داخلی و خارجی، ماسه زدایی از سطوحی که با سیمان در تماس بودند، تمیزکاری قالب‌ها و قطعات صنعتی، زبر کردن صنعتی و مواردی از این دست مناسب است.

مهمترین مزایا و معایب ساب پاشی

سندبلاست نیز مانند دیگر روش‌های ماشین زنی دارای یکسری مزایا و معایب خاص خود است. اجرای سریع و آسان، کیفیت بالا، هزینه نسبتا پایین و عدم نیاز به تجهیزات زیاد و پیچیده در کنار کاربردهای فراوان، تمیزکاری سریع و سازگاری با محیط زیست از جمله‌ی مهمترین مزایای سندبلاست به شمار می‌آید.

با وجود مزایای قابل توجهی که برای سندبلاست ذکر شد، این روش معایبی نیز دارد. اول اینکه در این روش از برخی از ساینده‌های سمی استفاده می‌شود. در نتیجه این روش ممکن است موجب ایجاد مشکلات تنفسی در اشخاصی که با آن سروکار دارند، شود. علاوه بر این، به دلیل استفاده از ذرات ساینده سخت، ممکن است این روش ماشین کاری به تجهیزات شما آسیب وارد کند. لذا شاید ساب پاشی برای قطعات حساس و دارای ضخامت کم مناسب نباشد. با این وجود، مزایای بسیار زیاد این روش سبب شده تا هنوز هم یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای تمیزکاری قطعات و تجهیزات صنعتی به حساب بیاید.

مزایا و معایب سندبلاست
مزایا و معایب سندبلاست

کاربردهای فرایند سندبلاست

فرایند سندبلاست یا ساب پاشی کاربردهای فراوانی دارد. از این فرایند برای ماسه زدایی، سیمان زدایی، رنگ برداری از سطوح داخلی و خارجی قطعات مختلف، صیقل دادن قطعات و همچنین زنگ زدایی از آن‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، ساب پاشی برای تمیز نگه داشتن قالب‌های صنعتی نیز کاربرد دارد.

لازم به ذکر است که به منظور زبر کردن قطعات صنعتی و لعاب کاری جهت بالا بردن کیفیت قطعات صنعتی و افزایش طول عمر آن‌ها نیز از سندبلاست استفاده می‌گردد. در برخی موارد نیز برای انجام آبکاری‌های صنعتی، تزئینی و رنگ کاری نیز این روش کاربرد دارد.

در کنار این کاربردها، سندبلاست جهت انجام حکاکی نوشته‌ها و نقوش مختلف و همچنین برجسته کاری بر روی سطوح نیز مناسب است. علاوه بر این، سندبلاست برای حکاکی بر روی چوب، ام دی اف، فلز، کاشی، سرامیک، آلومینیوم، طلق و … استفاده فراوانی می‌شود.

نکات کلیدی در ساب پاشی

در پروسه ساب پاشی یکسری نکات کلیدی وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • تناسب تجهیزات و مواد اولیه به کار گرفته شده در ساب پاشی با جنس قطعه: سندبلاست برای تمیزکاری و آماده سازی سطوح مختلفی مانند فلزات، کاشی و سرامیک، طلق، چوب و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، بسته به جنس، سایز قطعه و شکل آن روش استفاده شده برای تمیزکاری قطعات و همچنین تجهیزات و مواد اولیه‌ای که برای ساب پاشی به کار گرفته می‌شوند، متفاوت خواهند بود. لذا باید با توجه به شرایط پروژه، بهترین روش را انتخاب کنید.
  • هدف ساب پاشی: همانطور که در قسمت‌های قبلی ذکر شد، سندبلاست کاربردهای مختلفی دارد. بسته به هدف ساب پاشی، شرایط این فرایند نیز متفاوت بوده و همچنین تجهیزات مورد استفاده در این روش نیز متفاوت خواهند بود.
  • کیفیت سندبلاست: یکی دیگر از مهمترین عواملی که در ساب پاشی باید مد نظر قرار داده شود، کیفیت فرایند است. کیفیت فرایند ساب پاشی تا حد بسیار زیادی به تجهیزات و روش استفاده شده در فرایند بستگی دارد.

هزینه فرایند سندبلاست: عوامل گوناگونی در تعیین هزینه این فرایند نقش دارند و لذا نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این عوامل اطلاعات دقیقی درباره هزینه فرایند ساب پاشی ارائه نمود. در پاراگراف‌های بعدی اطلاعات کامل‌تری در خصوص پارامترهای کلیدی در تعیین هزینه فرایند سندبلاست ارائه خواهیم کرد.

  • زمان سندبلاست: زمان فرایند ساب پاشی نیز به عوامل گوناگونی وابسته است که مهمترین آن‌ها شکل و سایز سطح مورد نظر می‌باشد. همچنین هدف فرایند نیز در ساب پاشی نقشی کلیدی را بازی می‌کند. با این وجود، فرایند سندبلاست باید در نهایت دقت و صبر انجام شود و عجله در این فرایند ممکن است موجب آسیب زدن به تجهیزات شود.

مهارت استادکار: بدون شک یکی دیگر از پارامترهای مهمی که در کیفیت و نتیجه نهایی فرایند سندبلاست نقشی کلیدی را بازی می‌کند، مهارت و تجربه استادکار است. این موضوع خصوصا در قطعات حساس خود را به خوبی نشان می‌دهد. نیرویی که پروسه سندبلاست را برعهده دارد، اولا باید با این فرایند آشنایی کامل داشته و به خوبی بر این روش تسلط داشته باشد. در ثانی باید بتواند پروسه ساب پاشی را در بهترین حالت ممکن انجام داده و سطحی تمیز، یکدست و عاری از آلودگی را در اختیار مشتری قرار دهد. در نتیجه حتما باید از نیروهای کاربلد و متخصص در این پروسه استفاده شود.

هزینه انجام سندبلاست در اصفهان

پارامترهای مختلفی در تعیین هزینه انجام خدمات سندبلاست در اصفهان و دیگر نقاط کشور نقش دارند. نوع سطح و سایز و ابعاد آن یکی از مهمترین پارامترها در تعیین هزینه خدمات سندبلاست در اصفهان است. از طرفی جنس سطح نیز در تعیین هزینه خدمات سندبلاست نقش مهمی را بازی می‌کند. به عنوان مثال، انجام خدمات ساب پاشی بر روی سطوح فلزی و صاف خیلی ساده‌تر از انجام خدمات سندبلاست بر روی سطوح طلقی و یا سطح ناهموار است. لذا هزینه‌ی انجام خدمات ساب پاشی بر روی این سطوح نیز کمتر خواهد بود.

در کنار این موارد، مواد و مصالح به کار گرفته شده در فرایند سندبلاست نیز در تعیین هزینه‌ی این خدمات موثرند. هر چقدر مواد اولیه استفاده شده در فرایند ساب پاشی از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، هزینه‌ی نهایی فرایند نیز بالاتر خواهد بود. همچنین تخصص نیروی کار، نوع و تعداد تجهیزات به کار گرفته شده در ساب پاشی، زمانی که برای انجام پروسه ساب پاشی صرف می‌شود و مواردی از این دست نیز در تعیین هزینه انجام خدمات سندبلاست در اصفهان نقشی کلیدی را بازی می‌کند.

با تمام نکاتی که ذکر شد، سندبلاست نسبت به دیگر روش‌های ماشین کاری و تمیزکاری از هزینه‌ی کمتری برخوردار است و همین موضوع سبب شده تا محبوبیت زیادی داشته باشد. مشاورین ما می‌توانند اطلاعات کامل‌تری در خصوص هزینه انجام خدمات سندبلاست در اختیار شما قرار دهند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

ارتباط با ابتکار پوشش میلاد

برای اطلاع از قیمت ها، مشاوره و سفارش می توانید از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید

همچنین می توانید جهت ارتباط سریع از شماره تلفن های زیر و یا شبکه های اجتماعی با تابلوساز پارسیان در ارتباط باشید

ارتباط از طریق شماره تماس

4414 692 0913

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی