ابتکار پوشش میلاد

تخصص و سرعت عمل را از ما بخواهید ...

پاسخگو شما هستیم

7020 780 0913

تخصص و سرعت عمل را از ما بخواهید ...

سندبلاست در تهران ⚡️100% تضمینی

آنچه در این مقاله می خوانید :

هزینه اجرای سندبلاست در تهران

هزینه اجرای سندبلاست در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. در نتیجه بدون در نظر گرفتن این عوامل نمی‌توان اطلاعات دقیقی در خصوص هزینه سندبلاست ارائه نمود. یکی از مهمترین پارامترها در تعیین هزینه اجرای سندبلاست در تهران، اندازه قطعه است. هر چقدر اندازه قطعه بیشتر باشد، هزینه‌ی اجرای سندبلاست یا ساب پاشی نیز بیشتر خواهد بود. همچنین شکل قطعه و پیچیدگی آن نیز در تعیین هزینه فرایند ساب پاشی نقشی کلیدی را بازی می‌کند.

دومین پارامتر کلیدی، نوع فرایند سندبلاست است. فرایند ساب پاشی دارای انواع مختلفی می‌باشد که هر کدام به تجهیزات و مواد اولیه خاصی نیاز دارند و در نتیجه هزینه اجرای هر کدام از این فرایندها نیز متفاوت خواهد بود. همچنین زمانی که صرف اجرای سندبلاست در تهران می‌شود، تخصص و تجربه‌ی نیروی کار، حساسیت پروژه و عواملی از این دست نیز در تعیین هزینه سندبلاست در تهران نقشی کلیدی را ایفا کرده و در هنگام محاسبه هزینه اجرای فرایند ساب پاشی باید آن را نیز مد نظر قرار داد.

شرکت ابتکار پوشش میلاد یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه اجرای سندبلاست در تهران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه اجرای ساب پاشی کافی‌ست از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت با مشاورین ارتباط بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری در خصوص هزینه ساب پاشی در تهران به دست بیاورید.

هزینه سندبلاست در تهران
هزینه سندبلاست در تهران

سندبلاست یا ساب پاشی چیست؟

سندبلاست یا ساب پاشی از جمله‌ی مهمترین فرایندهای تمیزکاری، تغییر شکل و پرداخت سطوح سخت است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این فرایند، دانه‌های ساینده با استفاده از فشار بسیار زیاد به سطح برخورد کرده و هر گونه آلودگی و یا رنگ را از روی آن پاک می‌کنند.

 

تاریخچه فرایند سندبلاست

اولین بار شخصی به نام بنجامین چو تیلگمان در سال 1870 در یک منطقه بیابانی مشاهده کرد که برخورد ماسه و شن‌های بادی به شیشه باعث کدر شدن سطح شیشه می‌شود. این اتفاق تیلگمان را به فکر فرو برد و او با الهام گرفتن از این اتفاق، دستگاه سندبلاستر را اختراع نمود. در طی سالیان سال، این روش پیشرفت زیادی داشت و امروزه ده نوع فرایند سندبلاست داریم که عبارتند از: 1) سندبلاست خشک 2) ساب پاشی تر 3) آیس بلاست 4) شات بلاست 5) میکروبلاست 6) بید بلاست 7) وکیوم بلاست 8) سودا بلاست 9) بریستل بلاست 10) گریت بلاست. هر کدام از این روش‌ها از نظر نوع ماده ساینده و شکل فرایند با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

اولین دستگاه سندبلاست
اولین دستگاه سندبلاست

مهمترین مزایای فرایند ساب پاشی

فرایند سندبلاست دارای مزایای قابل توجهی است که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • کاربرد وسیع: ساب پاشی در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارد. از فرایند سندبلاست برای تمیز کردن سطوح آجری، سنگی، شیشه‌ای، بتنی، چوبی و … استفاده می‌شود. همچنین این روش برای تمیز کردن سطوح فلزی مناسب است. لازم به ذکر است که از فرایند سندبلاست به منظور تغییر شکل سطح الماس و حکاکی بر روی اجسامی مانند شیشه و چوب نیز استفاده می‌گردد. همچنین این روش برای تمیزکاری سطوحی که دارای دوده، رسوب، زنگ زدگی، گریس و آلودگی‌هایی از این قبیل هستند، به کار گرفته می‌شود.
  • تمیزکاری عالی: بدون شک، ساب پاشی بهترین روش برای حذف آلودگی‌ها و مواد اضافی سطوح سخت است و می‌تواند سطوح مختلف را تمیز و یکدست نماید.
  • سرعت بالا: یکی دیگر از مهمترین مزایای سندبلاست، سرعت بالای این فرایند است. در این فرایند می‌توان در عرض چند دقیقه سطوح سخت را به سادگی تمیز نمود. همچنین این روش در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند زنگ زدگی صفحات را از بین ببرد و همچنین سطوح رنگ کاری شده قدیمی را پاکسازی نماید.
  • قیمت مناسب: در کنار تمامی مزایایی که برای سندبلاست ذکر شد، قیمت مناسب و سادگی فرایند از جمله‌ی دیگر مزیت‌های کلیدی این روش است که سبب شده ساب پاشی طرفداران زیادی داشته باشد.
  • عدم نیاز به تجهیزات زیاد: هر چند تجهیزات و مواد اولیه استفاده شده در فرایند سندبلاست دارای انواع مختلفی هستند اما در کل این فرایند نسبت به دیگر روش‌های تمیزکاری به تجهیزات کمتری نیاز دارد.
مزایای فرایند سندبلاست
مزایای فرایند سندبلاست

اطلاعاتی درباره ماده ساینده در ساب پاشی

یکی از اجزای مهم فرایند سندبلاست، ماده ساینده است. ساینده، جامدی سخت است که برای پرداخت سطحی به کار گرفته می‌شود. ماده ساینده سختی بسیار بالایی دارد و همین موضوع سبب شده تا از قابلیت لایه برداری بالایی برخوردار باشد. به صورت کلی می‌توان ماده ساینده را به دو نوع ساینده فلزی و غیرفلزی تقسیم بندی کرد.

از نظر شکل ظاهری نیز ماده ساینده در فرایند سندبلاست می‌تواند ظاهری تیز یا گرد داشته باشد. اگر ماده ساینده گرد و بدون گوشه باشد، سطح پرداخت شده نرم‌تر خواهد بود. همچنین در صورتی که ماده ساینده تیز باشد، سطح نهایی به دست آمده از فرایند ساب پاشی، زبر می‌باشد.

از جمله‌ی مهمترین انواع ماده ساینده در فرایند سندبلاست می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ماسه سیلیکا: ماسه سیلیکا که از آن با نام ماسه سیلیسی هم یاد می‌شود، یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین انواع ماده ساینده در فرایند سندبلاست می‌باشد. حتی نام سندبلاست نیز از این ماسه‌ها گرفته شده است. اصولا ماسه سیلیسی برای مواردی استفاده می‌شود که امکان بازیابی مواد وجود ندارد. سختی بالا یکی از مهمترین مزایای این ماسه‌هاست که سبب شده قابلیت تمیزکاری خوبی داشته باشد. با این وجود، تنفس ذرات سیلیس می‌تواند موجب ابتلا به بیماری‌های تنفسی در اشخاص شود.
  • گارنت: یکی دیگر از ساینده‌های متداول در فرایند تمیزکاری سندبلاست، گارنت است. این ماده نسبت به ماسه سیلیسی از کیفیت بیشتری برخوردار است اما هزینه‌ی بالاتری دارد. همچنین تنفس این ماده برای اپراتور خطری ایجاد نمی‌کند.
  • سرباره زغال سنگ: یکی دیگر از موادی که فرایند ساب پاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سرباره زغال سنگ است. این ماده در کارخانه‌های کشتی سازی به کار گرفته می‌شود. قیمت ارزان یکی از مزایای این روش می‌باشد اما این ساینده باعث آزادسازی آلاینده‌های گوناگون در هوا شده و خطرات زیست محیطی زیادی را به همراه دارد.
  • ساچمه و گریت: ساچمه و گریت از جمله‌ی ساینده‌های فلزی هستند که در تمیزکاری پاششی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد از فولاد یا چدن تولید شده و قابلیت بازیابی دارند. سختی بالا سبب شده تا این ساینده‌ها قابلیت از بین بردن هر نوع آلودگی را داشته باشند. ابعاد، سختی و شکل ذرات ساچمه و گریت اهمیت بالایی در نتیجه‌ی نهایی فرایند ساب پاشی دارند.
  • استارولیت: استارولیت یکی دیگر از ماده‌های ساینده در فرایند ساب پاشی است که از مخلوط ماسه‌های ریز و درشت تشکیل شده و میزان سیلیس آن بسیار پایین می‌باشد. از استارولیت جهت از بین بردن خوردگی‌های سطوح فلزی و همچنین پوسته‌های زنگ زده قطعات فلزی استفاده می‌شود.
  • آلومینا و کاربید: کاربید سیلیسیوم و اکسید آلومینیوم از جمله‌ی مهمترین موادی هستند که به عنوان جایگزین ماسه سیلیسی شناخته می‌شود. این ماده از دوام بیشتری نسبت به ماسه سیلیسی برخوردار است و همچنین دارای قابلیت بازیابی و استفاده مجدد می‌باشد که مزیتی قابل توجه است.

علاوه بر این، پلاستیک، دانه‌های شیشه‌ای، پوست گردو، چوب بلال، شیشه شکسته و … نیز به عنوان ماده ساینده در فرایند سندبلاست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اجرای سندبلاست در تهران توسط تیم ابتکار پوشش میلاد

مزایای قابل توجه سبب شده تا فرایند سندبلاست کاربردهای فراوانی در حوزه‌های مختلف داشته باشد. با این وجود، اگر این فرایند توسط اشخاص کاربلد و حرفه‌ای انجام نشود، سطح نهایی از کیفیت بالایی برخوردار نخواهد بود. لذا یکی از مهمترین فاکتورها در اجرای فرایند ساب پاشی، مهارت و تخصص اپراتور و نیروی کار است.

تیم ابتکار پوشش میلاد یکی از تیم‌های حرفه‌ای در زمینه اجرای سندبلاست در تهران، شیراز و اصفهان است. لذا در صورتی که به دنبال یک تیم متخصص جهت انجام خدمات سندبلاست در تهران هستید، می‌توانید با مشاورین ما ارتباط بگیرید تا اطلاعات دقیق‌تری در خصوص شرایط انجام فرایند ساب پاشی در اختیار شما قرار دهند.

اجرای سندبلاست در تهران
اجرای سندبلاست در تهران
این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهار =

ارتباط با ابتکار پوشش میلاد

برای اطلاع از قیمت ها، مشاوره و سفارش می توانید از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید

همچنین می توانید جهت ارتباط سریع از شماره تلفن های زیر و یا شبکه های اجتماعی با تابلوساز پارسیان در ارتباط باشید

ارتباط از طریق شماره تماس

4414 692 0913

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی