ابتکار پوشش میلاد

تخصص و سرعت عمل را از ما بخواهید ...

پاسخگو شما هستیم

7020 780 0913

تخصص و سرعت عمل را از ما بخواهید ...

سندبلاست در شیراز 🛠100% تخصصی

آنچه در این مقاله می خوانید :

اجرای سندبلاست در شیراز با قیمت مناسب

خدمات سندبلاست در شیراز و دیگر شهرهای صنعتی کشور به دلیل مزایای قابل توجه این روش رونق زیادی دارد. سندبلاست یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین روش‌های تمیزکاری قطعات و تجهیزات صنعتی است که برای تمیزکاری و تغییر شکل سطوح مختلف مانند سطوح سنگی، فلزات، چوب، سطوح بتنی، شیشه، ام دی اف و … به کار گرفته می‌شود. سادگی فرایند، سرعت بالای آن، نتیجه نهایی مطلوب در کنار قیمت مناسب خدمات سندبلاست از جمله‌ی مزایای این روش است که سبب شده ساب پاشی در صنایع مختلف کاربرد فراوانی داشته باشد.

خدمات سندبلاست در شیراز توسط شرکت ابتکار پوشش میلاد که یکی از برندهای مطرح در حوزه انجام خدمات سندبلاست در کشور است، انجام می‌شود. این شرکت با استفاده از نیروی کار متخصص و حرفه‌ای در کنار مواد اولیه باکیفیت و تجهیزات مدرن و پیشرفته، خدمات سندبلاست در شیراز را با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تری از شرایط سندبلاست در شیراز و همچنین دریافت مشاوره در خصوص خدمات سندبلاست شرکت ابتکار پوشش میلاد کافی‌ست با شماره تلفن‌های موجود در سایت ما تماس بگیرید تا مشاورین تیم ابتکار پوشش میلاد اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار شما قرار دهند.

اجرای سندبلاست در شیراز با قیمت مناسب
اجرای سندبلاست در شیراز با قیمت مناسب

اطلاعاتی کوتاه درباره فرایند سندبلاست

سندبلاست که با نام ساب پاشی هم شناخته می‌شود، روشی جهت تغییر شکل سطوح سخت، تمیزکاری و پرداخت سطوح است که با استفاده از دستگاهی به نام سندبلاستر انجام می‌شود. در این شیوه با استفاده از پاشش مواد ساینده با فشار بالا، سطح صاف شده و عاری از هر گونه آلودگی می‌گردد.

سیستم سندبلاست اصولا شامل سه بخش کلیدی است که این سه بخش عبارتند از: 1) مواد ساینده 2) دستگاه هدایت کننده مواد 3) نازل.

با این وجود، بسته به نوع فرایند و همچنین نوع ماده ساینده و کاربردی که از آن انتظار می‌رود، شکل دستگاه‌های سندبلاست ممکن است تفاوت‌های کلیدی داشته باشد.

سیستم سندبلاست
سیستم سندبلاست

آشنایی با مهمترین انواع فرایند سندبلاست

بر اساس شیوه کار و همچنین نوع سطح و تجهیزات استفاده شده در سندبلاست، این فرایند به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • سندبلاست خشک: در این روش، مواد ساینده با استفاده از کمپرسور هوا با فشار بسیار زیاد بر روی سطح مد نظر پاشیده می‌شوند. این روش برای از بین بردن لایه‌های رنگ و زنگ زدگی موجود بر روی سطوح فلزی و همچنین جهت پاکسازی نمای ساختمان‌های جرم گرفته مناسب است. از ماسه سیلیسی، خاک سرامیک، مسباره، اکسید آلومینیوم، خورده شیشه، گلوله و ساچمه‌های فولادی و … به عنوان ماده ساینده در فرایند سندبلاست خشک استفاده می‌شود.
  • سندبلاست تر: در سندبلاست تر، ذرات ساینده همراه با فشار زیاد آب، جرم و کثیفی‌های سطح را از بین می‌برند. از این روش به منظور تمیز کردن رنگ در نماهای بتنی و همچنین قطعات آهنی استفاده می‌شود. مزیت این روش ایجاد سطحی صاف بدون ضربه است.
  • شات بلاست: در روش شات بلاست از ساچمه‌های فولادی و گرانول سیلیکون به منظور پاکسازی و صافی سطح استفاده می‌گردد. این روش در صنایعی مانند هوافضا، فرفوژه‌ها و همچنین اتومبیل سازی کاربرد فراوانی دارد. در این روش، سایز و نوع ذرات ساینده از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • آیس بلاست: آیس بلاست که از آن با نام سندبلاست با یخ خشک هم یاد می‌شود، یکی از شیوه‌های سندبلاست است که در آن از ذرات کربن دی اکسید جامد (ذرات شبیه برف) با فشار بسیار بالا برای تمیزکاری سطوح استفاده می‌شود. از آیس بلاست در صنایع غذایی استفاده فراوانی می‌گردد زیرا ذرات کربن دی اکسید استفاده شده در این روش سمی نبوده و با آلودگی‌های سطحی واکنش نمی‌دهند. تمیزی بسیار زیاد، عدم آلودگی محیط زیست به سازگاری ذرات کربن دی اکسید با محیط زیست در کنار سرعت بالای اجرا و آسیب نزدن به سطوح مورد نظر از جمله‌ی مهمترین مزایای این روش به حساب می‌‌آید.
    • میکروبلاست: یکی دیگر از روش‌های ساب پاشی، میکروبلاست است. در این روش از نازل‌های بسیار کوچک برای انجام عملیات سندبلاست در مقیاس کوچک استفاده می‌شود. فرآیند میکروبلاست در مقیاس‌های کم و با دقت بسیار زیاد انجام می‌گردد. از این فرایند به منظور حکاکی بر روی اجسامی مانند شیشه و همچنین تغییر شکل سطح الماس استفاده می‌شود.

    از جمله‌ی دیگر انواع فرایند سندبلاست می‌توان به بید بلاست، وکیوم بلاست، سودا بلاست، بریستل بلاست، گریت بلاست و … اشاره کرد که هر کدام شرایط و مزایای خاص خود را دارا هستند.

     

    تاثیر ماده ساینده بر کیفیت فرایند ساب پاشی

    یکی از مهمترین پارامترها در کیفیت فرایند سندبلاست، نوع و مشخصات ماده ساینده است. هرچقدر سایز و ابعاد ماده ساینده بیشتر باشد، سطح قطعه پس از تمیزکاری با فرایند سندبلاست، زبرتر خواهد بود. از طرفی هر چقدر چگالی ذرات ساینده کمتر باشد، سطح بعد از فرایند، نرم‌تر خواهد بود.

    به علاوه سختی ماده ساینده نیز یکی دیگر از پارامترهای کلیدی در کیفیت نهایی فرایند سندبلاست است. هر چقدر ماده ساینده دارای سختی بیشتری باشد، قطعه از کیفیت و طول عمر بیشتری برخوردار خواهد بود. همچنین شکل ماده ساینده نیز اهمیت زیادی دارد. اگر ماده ساینده دارای ذراتی کروی شکل باشد، سطح نهایی صاف و شفاف است. در صورتی که ماده ساینده دارای ذراتی تیز باشد، سطحی زبر و کدر را به شما تحویل خواهد داد.

    تاثیر ماده ساینده بر کیفیت فرایند سندبلاست
    تاثیر ماده ساینده بر کیفیت فرایند سندبلاست

    عوامل تاثیر گذار در اجرای صحیح فرایند ساب پاشی

    در هنگام اجرای سندبلاست، نکات مهمی وجود دارند که باید رعایت شود. یکی از مهمترین مشکلات فرایند ساب پاشی عوارض و بیماری‌های تنفسی است که به دلیل استفاده از سیلیس در این فرایند به وجود می‌آید. برای کنترل این عوارض، استانداردهای خاصی مشخص شده که باید حتما آن‌ها را رعایت کرد تا عوارض این روش به حداقل برسد. یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش عوارض سندبلاست، استفاده از موادی با درصد سیلیس کمتر است. علاوه بر این، استفاده از ماسک‌های تنفسی و تجهیزات ایمنی به منظور کاهش خطرات این روش از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

    یکی دیگر از نکاتی که در هنگام اجرای فرایند سندبلاست باید مد نظر قرار داده شود، شیوه‌ی اجرای فرایند است. بسته به نوع سطحی که قرار است فرایند ساب پاشی بر روی آن انجام شود، باید نوع روش و تجهیزات مورد استفاده را تعیین کنید. لذا در اینجا تجربه و دانش نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

    علاوه بر این، اجرای درست فرایند سندبلاست نیازمند تخصص و مهارت می‌باشد و اگر نیروی کار از تخصص کافی برخوردار نباشد، قطعا به تجهیزات و قطعه صدماتی را وارد خواهد کرد. در نتیجه حتما باید از یک تیم کاربلد و حرفه‌ای برای انجام خدمات سندبلاست کمک بگیرید. اپراتور ساب پاشی حتما باید دوره‌های مختلف از جمله دوره‌های ایمنی را گذرانده باشد.

    در کنار این موارد، استفاده از دستگاه قطع کن خودکار به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی و همچنین استفاده از سیم ارت برای جلوگیری از جرقه زدن قطعات در حین کار در مخازن از جمله‌ی دیگر نکاتی است که در هنگام اجرای فرایند سندبلاست باید مد نظر قرار داده شود.

     

    هزینه انجام خدمات سندبلاست در شیراز چقدر است؟

    انجام خدمات سندبلاست در شیراز توسط تیم ابتکار پوشش میلاد انجام خواهد شد. با این وجود، تعیین هزینه اجرای سندبلاست نیازمند بررسی‌های دقیق و مد نظر قرار دادن پارامترهای مختلفی است.

    نوع فرایند سندبلاست، جنس قطعه و سایز و ابعاد و همچنین شکل آن، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای سندبلاست در کنار تخصص نیروی کار و مواردی از این دست در تعیین هزینه اجرای فرایند ساب پاشی نقشی کلیدی را بازی می‌کنند. مشاورین ما می‌توانند اطلاعات دقیقی در خصوص هزینه اجرای سندبلاست در شیراز در اختیار شما قرار دهند.

    هزینه فرایند سندبلاست در شیراز
    هزینه فرایند سندبلاست در شیراز
این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

ارتباط با ابتکار پوشش میلاد

برای اطلاع از قیمت ها، مشاوره و سفارش می توانید از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید

همچنین می توانید جهت ارتباط سریع از شماره تلفن های زیر و یا شبکه های اجتماعی با تابلوساز پارسیان در ارتباط باشید

ارتباط از طریق شماره تماس

4414 692 0913

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی