تخصص و سرعت عمل را از ما بخواهید ...

شیشه سندبلاست

شیشه سندبلاست چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید :

شیشه سندبلاست چیست

به  شیشه‌ای که سطح آن با عملیات سندبلاست کردن مات و کدر شده باشد در اصطلاح شیشه سندبلاست گفته می‌شود. سندبلاست کردن تکنیکی است که در آن سطح مصنوعات و سازه‌های مختلف فلزی، شیشه‌ای، چوبی، سرامیکی، بتنی و… با پرتاب ذرات ساینده‌ای از جنس‌های مختلف، توسط فشار قوی هوا، تحت تأثیر قرار گرفته و تغییر شکل می‌یابد. این عمل با توجه به نیاز و همچنین بسته به شیوه اجرا باعث صاف و صیقلی‌شدن، زبر و مات شدن و همچنین پاک شدن سطوح از پوشش‌ها و رنگ‌های قبلی، لکه‌های روغنی، زنگ، پوسیدگی و هر نوع آلودگی مخل رنگ یا چسب‌کاری و پوشش‌دهی، می‌شود.

در صنایع شیشه و آینه و کریستال نیز از این روش با اهداف گوناگون کاربردی و یا تزئینی بهره می‌گیرند. اگر به آشنایی بیشتر با شیشه سندبلاست و انواع آن علاقه‌مندید، قصد خرید چنین محصولی را دارید و به‌دنبال قیمت شیشه سندبلاست هستید، یا تولیدکننده خوش‌ذوق و کاربلدی هستید که در پی بالابردن کیفیت تولیدات خود و رقابت در بازار محصولات شیشه و کریستال است، این نوشتار برای شماست. با ما همراه باشید و اطلاعات عمومی و کاربردی‌ صنعتی‌تان را بالا ببرید و با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

انواع شیشه سندبلاست

جالب است بدانید اختراع روش سندبلاست که در صنایع گوناگون کاربرد گسترده‌ای دارد با مشاهده سندبلاست شیشه به شکل طبیعی رخ داد؛ توفان و ماسه سطح صاف شیشه اتاق ژنرال تیلگمن را مات و خراش‌دار کرد و او تصمیم گرفت این روش را به شکل مصنوعی در صنعت مورد استفاده قرار دهد و نخستین دستگاه سندبلاست را ساخت.

انواع شیشه سندبلاست را از نظر ظاهر می‌توان در دو گروه کلی ساده و طرح‌داردسته‌بندی کرد. منظور از نوع ساده شیشه‌هایی‌ست که تمام مات هستند و کل سطح آن‌ها ماسه‌پاشی شده است. این نوع، بیشتر برای کارایی‌شان مد نظر بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. از گروه دوم اما، افزون‌بر کارآمدی و نیاز کاربردی، غالباً برای زیبایی و تبلیغات استفاده می‌شود. شیشه‌های طرح‌دار شده با روش سندبلاست در انواع راه مات (خطوط موازی با ضخامت‌های مختلف)، شطرنجی، لوگودار و نیز دارای نقوش و طرح‌های ساده یا پیچیده انتخابی دیگرتولید می‌شوند. هر طرحی را بسته به امکانات، هدف، انتخاب و سلیقه و همچنین سفارش مصرف‌کننده می‌توان بر روی زمینه‌های رنگی، بی‌رنگ شفاف یا کدر با درجه ماتی متفاوت از طرح، اجرا کرد.

انواع دیگری از شیشه سندبلاست بسته به شکل و ابعاد، ضخامت، کاربرد و هدف از استفاده وجود دارد که به طور خلاصه عبارتند از: شیشه سندبلاست ۲۰ میل، ضخیم، تاشو (بسیار مناسب برای فضاهای کوچک)، خم، گرد، رومیزی جزیره، شیشه کابین‌دوش، دیوارپوش، وایت‌برد شیشه‌ای، محافظ شیشه‌ای سنگ قبر، رفلکس، لمینت، اسیدکاری شده و همچنین شیشه سندبلاست هوشمند که طرح آن‌ها با استفاده از ریموت کنترل قابل تغییر از مات به شفاف و بالعکس است. در ادامه نیز نگاهی اجمالی و سریع به انواع دیگر شیشه سندبلاست خواهیم داشت:

شیشه سکوریت سندبلاست

به‌طور قطعی و مسلم، مقاومت شیشه برای استفاده از آن به ویژه در معماری و طراحی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها به شمار می‌رود. به بیان دیگر، مخصوصاً هنگامی که استفاده از شیشه به عنوان یکی از مصالح ساختمانی مطرح است، مقاومت در برابر ضربه و نیز تغییرات دمایی همواره حرف اول را می‌زند. سندبلاست شیشه سکوریت

به دلیل وجود احتمال شکستن شیشه، بسیار بهتر است که درها و پارتیشن‌ها شیشه‌ای، کابین‌دوش‌های سندبلاست شده و همچنین شیشه‌های ماسه‌پاشی شده شومینه ، بخاری و مانند آن‌ها را با شیشه سکوریت سندبلاست ساخت. این نوع شیشه را پس از طرح‌دار کردن به روش سندبلاست برای سکوریت شدن در کوره‌هایی با درجه حرارت بسیار بالا قرار می‌دهند. البته شیشه لمینیت نیز که نوع دیگری از شیشه‌‌های مقاوم به شمار می‌رود از نظر کارایی مشابه شیشه کوریت است؛ به دیگر سخن، شیشه سند بلاست را با لمینیت کردن نیز می‌توان سکوریت (مقاوم) کرد. در این فرآیند دو شیشه با ابعاد برابر با کمک لایه PVB و SGP به هم چسبانده می‌شوند.

شیشه سکوریت سندبلاست

 

 همچنین بخوانید: معرفی سندبلاست چوب 

شیشه رنگی سندبلاست

در پروژه‌های تزئینی و برای زیبایی بیشتر می‌توان از شیشه سندبلاست رنگی استفاده کرد. طراحان دکوراسیون داخلی به ویژه در اجرای طرح‌های کلاسیک از این نوع شیشه‌ها به خوبی استفاده کرده و فضا را زیباتر می‌کنند. در سرویس بهداشتی، درهای ورودی، دیوارپوش‌های شیشه‌ای و موارد مشابه دیگر می‌شود از شیشه رنگی بهره گرفت. شیشه‌های رنگی ممکن است به شکل رفلکس و در رنگ‌های زیبای طلایی، دودی، برنزی، بنفش و سبز و … نیز مورد استفاده قرار گیرند.

 شیشه رنگی سندبلاست

 شیشه فلوت ساده سندبلاست

شیشه فلوت از شیشه‌های بسیار با کیفیت، بی‌نقص و شکلی است که به ویژه به دلیل عاری بودن از هرگونه اعوجاج و حباب در آن، در تولید آینه کاربرد دارد.سند بلاست کردن این محصول امکان‌پذیر بوده و باعث دوچندان شدن زیبایی آینه و شیشه خواهد شد.

انواع شیشه کریستال سندبلاست: شیشه کریستال شفاف‌ترین نوع شیشه است و با کمک تکنیک سندبلاست می‌توان بخش‌هایی از آن را مات و طرح‌دار کرد و از زیبایی و ظرافت تضاد شدید ایجاد شده در شیشه‌های رومیزی و دیوارپوش و … استفاده کرد.

شیشه لاکوبل رنگی سندبلاست

شیشه پشت رنگ شده را  در اصطلاح شیشه لاکوبل می‌نامند. این شیشه‌های جذاب و محبوب را که در رنگ‌ها و ضخامت متفات تولید می‌شوند را می‌توان با سندبلاست کردن زیباتر نمود و از آن به عنوان شیشه دکوراتیو سندبلاست در نما یا تزئینات داخلی ساختمان بهره گرفت.

شیشه لاکوبل رنگی سندبلاست

شیشه دوجداره سندبلاست

این نوع شیشه‌ها معمولاً از دوجداره شیشه که یکی از آن‌ها سندبلاست شده و دیگری شفاف است تشکیل می‌شود. شیشه مات یا همان بخش سند بلاشت شده و طرح‌دار به سمت نمای خارجی ساختمان قرار می‌گیرد.

 

کاربرد و مزایای شیشه سندبلاست

بعضی از موارد کاربرد شیشه‌های سندبلاست و همچنین فضاهایی که در آن‌ها از این نوع شیشه استفاده می‌شود را در ادامه برخواهیم شمرد:

  • نرده‌ شیشه‌ای بالکن‌ها
  • شیشه‌های رومیزی شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها
  • شیشه و آینه سرویس‌های بهداشتی و کابین‌دوش
  • استفاده دکوراتیو شیشه در طراحی و دکوراسیون داخلی
  • درهای ورودی ساختمان‌های مسکونی‌، تجاری، اداری و همچنین اقامتی و تفریحی یا ورزشی و مانند آن
  • پارتیشن شرکت‌ها، مراکز پزشکی و بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها، سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و سالن‌ها و ساختمان‌های دیگر

 

شیشه سندبلاست در طراحی داخلی و نمای ساختمان‌ها برای تقسیم‌بندی و تفکیک فضاهایی داخلی، دکور و زیباسازی نما و فضا و همچنین تبلیغات کاربرد دارد. این شیشه‌ها را می‌توان درمکان‌هایی مانند استخرها و هر جای دیگری که نیاز به ایجاد حایل برای دیده نشدن فضا از بیرون است استفاده کرد. در محیط کار و نیز مکان‌های کوچک و بزرگی که نیاز به تقسیم هدفمند فضا است، استفاده از شیشه ‌سندبلاست به منظور تفکیک فضا جایگزین مناسب دیوارهای سنگی، آجری، بتنی، چوبی و … است. از مزایای پارتیشن‌بندی با کمک شیشه سندبلاست استفاده بهینه از نور است چرا که نور می‌تواند حتی از شیشه‌های بسیار مات نیز عبور کند. نکته مهم درباره این موضوع این است که باز هم هدف و سلیقه طراح و سازنده یا کاربر مکان و اینکه به چه میزان و شدتی از نور و روشنایی در فضا نیاز دارد از اهمیت بسیاری برخوردار است. دیگر مزایای استفاده از شیشه سندبلاست عبارتند از:

  • تبدیل شیشه ساده به شیشه‌های زیبا
  • صرفه جویی در زمان و کارهای دستی

معایب شیشه سندبلاست

شیشه سندبلاست نیز مانند هر محصول دیگر در کنار کاربردهای متنوع، زیبایی و مزایای بی‌شمار، معایب خاص خود را دارد. از جمله آن‌ها به:

  • دشواری تولید در برخی روش‌ها
  • هزینه‌ بالای بعضی از انواع شیشه سند بلاست
  • دشواری تمیزکردن سطح مات و طرح شیشه در بسیاری از انواع آن می‌توان اشاره کرد.

دستگاه شیشه سندبلاست

دستگاه سند بلاست شیشه با کمک فشار هوای قوی ایجاد شده توسط یک کمپرسور و از طریق شیلنگ و نازل مخصوص مقاوم و ضدخوردگی، ذرات ساینده پایه خاکی همچون ماسه را به سمت شیشه پرتاب می‌کند. این کار باعث برداشته شدن لایه نازکی از شیشه و از بین رفتن سطح صیقلی و شفاف آن می‌شود. از سطح مات که توسط شابلون مخصوص و یا به صورت اتوماتیک در دستگاه‌های پیشرفته سندبلاست قابل انتقال به روی شیشه است، اغلب کاربردهای زیبایی و تبلیغاتی دارد. دیگ سند بلاست یا همان مخزن مواد ساینده و کمپرسور هوا مهم‌ترین اجزا دستگاه سند بلاست محسوب می‌شوند. نکته مهم در این بخش تمیز بودن سطح شیشه از هرگونه آلودگی و گرد و غبار است چرا که پس از اجرای عملیات امکان پاک کردن آلودگی از روی شیشه وجود ندارد یا بسیار دشوار خواهد بود.

قیمت شیشه سندبلاست

قیمت شیشه‌های سندبلاست معمولاً با در نظر گرفتن عوامل زیر تعیین می‌شود:

  • ابعاد شیشه (بر اساس مترمربع)
  • رنگ شیشه
  • نوع طرح (از نظر پیچیدگی)
  • رنگ طرح
  • طراحی لوگو

به‌طورکلی از آنجا که سندبلاست کردن تمام سطح شیشه نسبت به بخشی از آن ساده‌تر است، قیمت نیز در این موارد کمتر خواهد بود، این در حالی‌ست که سندبلاست لوگو و نیز ایجاد طرح کامل روی شیشه، نیازمند صرف هزینه بیشتری است. به طور معمول و میانگین در تیرماه سال ۱۴۰۱، قیمت شیشه تمام مات به ازای هر مترمربع حدود ۲۶۰ هزار تومان و هر شیشه با ابعاد استاندارد و منقش به لوگو یا طرح‌های کامل به ترتیب حدود ۸۹۰ هزار و ۱ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان بوده است.

از دیگر عواملی که باعث اختلاف قیمت شیشه‌های سندبلاست میشود، نوع فرآیند تولید و تکنولوژی‌های به کاررفته در ساخت آن‌هاست. بدیهی‌ست کاربرد شیوه‌های دشوارتر تولید، استفاده از روش‌های نیازمند به صرف امکانات و زحمت بیشتر و همچنین بهره‌گیری از فناوری‌های پیچیده‌تر، قیمت نهایی شیشه را افزایش خواهد داد. به طور مثال شیشه‌های هوشمند و یا استین گلاس سند بلاست در زمره شیشه‌های گران‌تر قرار می‌گیرند.

 

 

خرید شیشه سندبلاست

امروزه تولیدکنندگان بسیاری، در زمینه تولید در و پنجره و قطعات شیشه‌ای فعال هستند که برای معرفی و فروش محصولات خود، سایت و فروشگاه آنلاین نیز دارند. با مراجعه به سایت شرکت می‌توانید انواع شیشه سندبلاست را با توجه به نیاز خود شناسایی کرده و ضمن اطلاع از قیمت روز محصولات، نسبت به تهیه آن اقدام کنید. ضمن اینکه خرید از نمایندگی‌های معتبر و فروشگاه‌های فیزیکی نیز همچنان گزینه‌ای مورد اعتماد برای گروهی از خریداران و مصرف‌کنندگان است.

 

کلام پایانی

در این مقاله اطلاعات کوتاه و در عین‌حال جامع و مفیدی را در زمینه شیشه سندبلاست در اختیارتان قرار دادیم. با توضیحاتی که درباره‌ی این نوع خاص از شیشه و کاربرد آن، انواع شیشه سندبلاست و قیمت آن ارائه کردیم  کوشیدیم تا شما را در راه کسب دانش پیرامون این محصول و نیز در خرید شیشه سندبلاست و اطلاع از قیمت آن یاری کنیم. امیدواریم این نوشتار بر اطلاعات علاقه‌مندان افزوده باشد و یا گامی باشد در روند پیشرفت و رونق کسب‌وکار صنعتگران و تولیدکنندگان شیشه و کریستال کشور.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

ارتباط با ابتکار پوشش میلاد

برای اطلاع از قیمت ها، مشاوره و سفارش می توانید از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید

همچنین می توانید جهت ارتباط سریع از شماره تلفن های زیر و یا شبکه های اجتماعی با تابلوساز پارسیان در ارتباط باشید

ارتباط از طریق شماره تماس

4414 692 0913

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی