تخصص و سرعت عمل را از ما بخواهید ...

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک چیست و چه کاربردی دارد؟

آنچه در این مقاله می خوانید :

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در اکثر مواقعی که به روکش های بدون درز با مقاومت شیمیایی بالا نیاز است نسبت به روش های دیگر کف سازی اولویت دارد. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک بیشتر در صنایع الکترونیک و مخابرات، صنایع خودروسازی، کارخانه های داروسازی، صنایع هوافضا، سالن های عملیات، اتاق های کامپیوتر و… استفاده می شود.

 

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک چیست؟

به منظور تهیه یک کفپوش با عملکرد بالا، آماده سازی خوب سطح بسیار مهم است. سطحی که می خواهید کفپوش آنتی استاتیک را روی آن اجرا کنید باید مقاوم، صاف و عاری از گرد و غبار و سایر مواد اضافی مانند رنگ، آهک، گچ، مواد چسبنده، مواد چرب و باقی مانده‌های چسب باشد.

 

روش اجرای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

روش اجرای کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

 

قبل از آماده سازی مکانیکی، ابتدا از یک چربی گیر مناسب برای حذف پولیش، موم، گریس، روغن و مواد اضافی استفاده کنید. سطوح آلوده یا به صورت مکانیکی یا از طریق دستگاه سنگ‌زنی، خراش دادن، یا شات بلاست آماده می‌شوند. در هر حال آثار گرد و غبار و مواد اضافی با هر روش باید تمیز شوند.

 

همچنین بخوانید: معرفی رنگ اپوکسی فنولیک

کاربرد کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک فوق‌العاده قوی است، ماندگاری بالایی دارد و به راحتی تمیز می‌شود و حتی در رنگ‌های چشم‌نواز متعددی وجود دارد. اگر کار شما شامل وسایل الکترونیکی، مواد قابل اشتعال یا هر چیز دیگری است که ممکن است مستعد جرقه باشد، کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک مناسب ترین گزینه می باشد. اگر در پروژه ای از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک به عنوان کفپوش استفاده شده باشد و پس از مدتی تصمیم به پوشش مجدد آن گرفته شود، می توان از محصولات زیر برای پوشش مجدد آن استفاده کرد:

  • آلکید، آلکید فنولیک، آلکید سیلیکون و آلکید یورتان
  • اپوکسی دو جزئی
  • پلی اورتان
  • اکریلیک

 

 

مزایای کفپوش آنتی استاتیک

  • تخلیه استاتیک را کنترل می کند

مزیت اصلی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک کاهش خطر آسیب به کارکنان، کالاها و تجهیزات ناشی از تخلیه الکترواستاتیک است. کفپوش آنتی استاتیک در محیط‌ مراقبت‌های بهداشتی مانند سالن‌های جراحی که در آن تجهیزات الکترونیکی تخصصی از منبع برق بی‌وقفه استفاده می کنند، الزامی است.

 

  • مناسب برای هر نوع فضایی

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک در بافت ها و رنگ های مختلف موجود است و برای هر محیط داخلی مناسب به نظر می رسد. بسیاری از صاحبان کسب و کار کفپوش آنتی استاتیک را به عنوان یک پوشش با کیفیت بالا در فضای کاری خود انتخاب می کنند.

 

  • ماندگاری بالا و بادوام

مخلوط های اپوکسی آنتی استاتیک یا پلی اورتان سایش سخت، دوام و ماندگاری بالایی دارند. علاوه بر این، آن ها در برابر ضربه، گرمای شدید و لکه های ناشی از مواد شیمیایی یا آب مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

 

  • پاک شوندگی راحت

کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک به دلیل نگه داری آسان شهرت دارند. روکش صاف و بدون درز کفپوش های آنتی استاتیک به این معنی است که هیچ ترک، برآمدگی برای جمع شدن کثیفی و سایر آلاینده ها وجود ندارد و همین امر تمیز کردن آن را آسان می کند. شما می توانید کفپوش های آنتی استاتیک را با بخار بشویید و اگر حین شستشو فشاری به آن وارد شود مشکلی پیش نخواهد آمد. این امر در اغلب کفپوش ها صدق می کند به ویژه برای کفپوش های آنتی استاتیک از اهمیت زیادی برخوردار است.

  • نصب راحت و آسان

نصب و نگهداری کفپوش آنتی استاتیک نسبتاً ساده است. کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک را می توان بر روی بسیاری از  انواع دیگر کفپوش ها نصب کرد اگر شما می خواهید روکشی صاف و بدون درز داشته باشید کفپوش های آنتی استاتیک را انتخاب کنید چرا که بهترین گزینه در این زمینه هستند. کفپوش استاتیک برای استفاده در جاهایی که نیاز به کنترل استاتیکی است کاملا الزامی می باشد. این کفپوش‌ها برای استفاده در تاسیسات مخابراتی، اتاق‌های کامپیوتر و امکانات بهداشتی مانند اتاق‌های اسکنر، سوئیت‌های اشعه ایکس و سالن‌های عمل ایده‌آل هستند، همچنین برای استفاده در تولید لوازم الکترونیکی مناسب هستند و ضخامت مناسب آن ها 2.0 میلی متر با مقاومت بین 1×106 تا 1× 109 است .

 

کدام مکان ها به کفپوش  آنتی استاتیک نیاز دارند؟

کدام مکان ها به کفپوش  آنتی استاتیک نیاز دارند؟

 

هر ملک مسکونی و صنعتی می تواند از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک بهره مند شود، اما برخی از صنایع آن را به عنوان یک اقدام احتیاطی، بهداشتی و ایمنی ضروری می دانند. مشاغلی که با مواد قابل اشتعال کار می کنند، مانند تولید کنندگان مواد شیمیایی یا پردازشگرهای دارویی، باید محیط کاری عاری از استاتیک ایجاد کنند تا از اشتعال مواد فرار جلوگیری شود.  ESDمی تواند با تجهیزات الکتریکی حساس تداخل ایجاد کند یا آن ها را غیرقابل استفاده کند. بنابراین مشاغلی که در زمینه تولید کالاهای الکترونیکی فعالیت می کنند به کفپوش آنتی استاتیک نیاز دارند.

 

همچنین بخوانید: کفپوش اپوکسی سه بعدی چیست؟

نحوه اجرای کفپوش آنتی استاتیک

اجرای کفپوش آنتی استاتیک

 

کفپوش های آنتی استاتیک با عنوان کفپوش های صنعتی نیز شناخته می شوند. برای آماده سازی سطح نکات مهمی که در این باره وجود دارند را رعایت کنید؛ به طوری که سطح مورد نظر شما باید حتما با پرایمر آنتی استاتیک رسانا شود. به طوری که هدایت جریان الکتریسته به راحتی از روی سطح منتقل شود. علاوه بر این موارد برای رنگ آمیزی مناسب ترین و بهترین شرایط محیطی را فراهم کنید، به طوری که دمای محیط و سطح کار در زمان رنگ آمیزی باید بین 10 الی 40 درجه باشد. چرا که در این صورت کیفیت رنگ آمیزی بالاتر می رود. حدالامکان سعی کنید رنگ آمیزی را محیطی سرپوشیده انجام دهید.

 

تمیز کردن کفپوش های آنتی استاتیک

با توجه به ویژگی های گفته شده کفپوش های آنتی استاتیک به نظر می رسد که نظافت آن کار سختی باشد. اما در واقع این طور نیست و کفپوش به راحتی تمیز می شود. این محصول کاملا آنتی باکتریال و بهداشتی بوده و به همین علت در محیط های بیمارستانی و ایزوله به عنوان سازه کف استفاده می شود. در حالت کلی اپوکسی ها ضد جرم و آلودگی هستند و به شستشوی زیاد نیازی ندارند. علاوه بر این موارد دیگری که شستشوی کف را راحت تر می کنند به صاف بودن، آنتی باکتریال بودن کفپوش مربوط می شود.

 

نتیجه گیری

جالب ترین ویژگی کفپوش های آنتی استاتیک ویژگی بدون درز بودن آن ها است. در زمان استفاده کفپوش های آنتی استاتیک هیچگونه درزی نداشته و سطحی صاف و یکپارچه را ارائه می دهند. نیازی نیست که قبل از اجرای کفپوش، کف سازی های قبلی را انجام دهید و به راحتی می توانید کفپوش های آنتی استاتیک را روی سرامیک و بتون نصب کنید. همچنین اجرا و نصب کفپوش های اپوکسی آنتی استاتیک بیشتر در مکان هایی که تحت الکتریسته ساکن هستند اولویت بیشتری دارند. تفاوت کلی کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک با کفپوش های معمولی در زمان اجرا و نصب مشخص می گردد.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

  1. کفپوش های آنتی استاتیک برای دمای بالا مناسب نیستند ؟ میشه راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =

ارتباط با ابتکار پوشش میلاد

برای اطلاع از قیمت ها، مشاوره و سفارش می توانید از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید

همچنین می توانید جهت ارتباط سریع از شماره تلفن های زیر و یا شبکه های اجتماعی با تابلوساز پارسیان در ارتباط باشید

ارتباط از طریق شماره تماس

4414 692 0913

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی