تخصص و سرعت عمل را از ما بخواهید ...

نقاشی ساختمان بهتر است یا کاغذ دیواری ؟

نقاشی ساختمان بهتر است یا کاغذ دیواری ؟

آنچه در این مقاله می خوانید :

آیا به دنبال راهی برای دمیدن جانی تازه به دیوارهای بیدرخشش خود هستید؟ با توجه به تنوع زیاد کاغذ دیواری تصمیم گیری در مورد نوع مناسب رنگ یا کاغذ دیواری کار آسانی است. در واقع اکثر صاحبان خانه در پاسخ به این سوال مشکل دارند که آیا کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ؟ در حالی که هر دوی این ها طرفداران خاص خود را دارند و هردو، گزینه مناسبی برای نیازهای شماست. برای این که انتخاب خود را آسان تر کنید، نگاهی به مقایسه کاغذ دیواری با رنگ بیندازید.

نقاشی ساختمان بهتر است یا کاغذ دیواری

آیا تصمیم دارید دیوارهای خود را بازسازی کنید اما مطمئن نیستید که رنگ کنید یا کاغذ دیواری؟بسیاری از فضاهایی که به خوبی طراحی شده اند، هم رنگ و هم کاغذ دیواری را در طراحی خود گنجانده اند. پس از در نظر گرفتن همه عوامل، بهتر است بدانید که کاغذ دیواری در طرح های مختلفی وجود دارد که رنگ این ویژگی را ندارد و همچنین می تواند در مدت زمان طولانی بسیار مقرون به صرفه باشد. اگر به دنبال رنگ بسیار خاصی هستید یا می‌خواهید هر چند وقت یکبار رنگ‌ها را تغییر دهید، ممکن است بخواهید کاغذ دیواری قابل رنگ‌آمیزی را در نظر بگیرید. با تعداد بی شماری از جلوه ها و طرح های کاغذ دیواری که می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید، بهتر است سبک خانه خودتان را در نظر گرفته و بین رنگ یا کاغذ دیواری مناسب ترین آن را انتخاب کنید. دکوراسیون دیوار بخش مهمی از هر اتاق است. در این جا مزایا و معایبی درباره رنگ و کاغذ دیواری وجود دارد که به شما کمک می کند در مورد استفاده از کاغذ دیواری یا رنگ در خانه خود تصمیم بگیرید.

مزایای کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

  • کاغذ دیواری می تواند تا 15 سال و بیشتر دوام بیاورد که همین امر آن را به گزینه ای مقرون به صرفه تبدیل می کند.
  • کاغذ دیواری به سطح مورد نظر می چسبد و عیوب موجود روی سطح را می پوشاند.
  • می تواند گرما، عمق و سبکی را به اتاقی اضافه کند که رنگ یکنواخت به سادگی نمی تواند این کار را انجام دهد.
  • طرح‌های زیبا، بافت‌های جذاب و چاپ‌های زیبای کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق تاثیر بسزایی دارند.
  • کاغذ دیواری گزینه ای عالی برای هر فضایی است که م خواهید ظاهر آن را بهبود ببخشید.
  • کاغذ دیواری در مجموعه ای خیره کننده از طرح ها با مجموعه ای باورنکردنی از جلوه های زیبا مانند مروارید و زرق و برق و… عرضه می شود که رنگ این قابلیت را ندارد.

 

همچنین بخوانید: مدل های جدید نقاشی ساختمان 

 

معایب کاغذ دیواری

  • فرآیند کاربرد کاغذ دیواری نسبت به رنگ زمان بر و وقت گیر است.
  • اگر از کاغذ دیواری خسته شده اید، نمی توانید به سادگی روی آن نقاشی کنید یا کاغذدیواری متفاوتی را اعمال کنید.
  • برداشتن آن می‌تواند مشکل ساز باشد، بسیاری از کاغذ دیواری‌های امروزی (فناوری غیر بافته) در صفحات بزرگ بوده و جدا می‌شوند، اما برخی از کاغذ دیواری‌های قدیمی‌تر فرایند نصب سخت تری دارند.
  • قبل از انجام اولین پروژه کاغذ دیواری خود، باید مواردی مانند اطمینان از همسطح بودن اولین نوار، مطابقت الگو و… را مطالعه کنید.

مزایای رنگ

  • رنگ می تواند با هزینه نسبتاً کم باشد و معمولاً انجام آن نسبتاً آسان است.
  • بیشتر افراد می توانند خودشان کار رنگ آمیزی انجام دهند و فقط نیاز به خرید لوازم دارند.
  • اگر از رنگ اصلی خسته شده اید، رنگ آمیزی مجدد امکان پذیر است یا روی کاغذ دیواری رنگ قابل اجراست.
  • رنگ فقط می تواند رنگی را در طیف بسیار محدودی از حالت های مات تا براق ارائه دهد.
  • رنگ نیز به مرور زمان بریده می شود و ترک می خورد، بنابراین باید بیشتر رنگ را دوباره اعمال کنید و کار رنگ را دوبار انجام دهید.
  • همچنین استفاده از رنگ بر روی دیوارها بعد از مدتی ممکن است کثیف شود و به راحتی پاک نشود که این مورد روی ظاهر ساختمان تاثیر منفی می گذارد.
  • بسته به نوع رنگی که تصمیم به استفاده از آن دارید، رنگ سنگین‌تر مبتنی بر روغن، کندتر از آنچه پیش‌بینی می‌کنید خشک می‌شود و معمولاً برای اعمال به یک متخصص نیاز دارد. بنابراین، احتمالاً خودتان نمی‌توانید آن را اعمال کنید. رنگ‌های روغنی در برابر حرارت مقاومت کمتری دارند.
  • رنگ آمیز برای انسان خطرناک است چرا که ترکیبات آلی فرار را آزاد کرده و به بدن انسان آسیب می رساند. در حالی که رنگ 5 تا 10 سال دوام می آورد، شانس بیشتری برای رنگ آمیزی مکرر وجود دارد.

نکات مفید ترکیب رنگ

مفید ترکیب رنگ

 

همچنین بخوانید: محاسبه نقاشی ساختمان

اولین چیزی که در رنگ خانه مورد توجه قرار می گیرد نمای بیرونی آن است و همیشه باید جذاب باشد. هنگام انتخاب رنگ های نقاشی مناسب فضای بیرونی خانه بهتر است رنگی را انتخاب کنید که تم رنگی منسجم و ساده ای داشته باشید. رنگ داخل ساختمان باید با رنگ سقف هماهنگ باشد. همچنین در انتخاب طرح های بیرونی، رنگ درها، نرده پنجره ها و … را در نظر بگیرید.

رنگ ساختمان برای نمای بیرونی نباید به دیوارها محدود شود. می توانید با رنگ آمیزی در و پنجره محیط بیرونی خانه را تاحدودی جذاب تر کنید و جلوه زیباتری به آن بیفزاید. رنگ های بیرونی ساختمان باید به خوبی با سبک خانه هماهنگی داشته باشند و زیبایی ویژگی های معماری را به خوبی نشان دهند. نوع رنگ استفاده شده برای رنگ آمیزی بیرونی خانه، دوام رنگ را تعیین می کند. برای رنگ آمیزی دیوار و محیط بیرونی خانه رنگ امولسیونی، اکریلیک یا سیمانی را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب بهترین رنگ های محیط بیرونی خانه، همیشه از محصولات رنگ با کیفیت خوب استفاده کنید و یک شرکت رنگ آمیزی قابل اعتماد را انتخاب کنید که کار آماده سازی سطح را قبل از رنگ آمیزی انجام می دهد.

رنگ‌های روشن ماندگاری بیشتری دارند و طول عمر آن ها نسبت به رنگ های تیره بسیار بیشتر است. رنگ های تیره گرما را جذب می کنند و مشکلات رطوبتی بیشتری نسبت به رنگ های روشن دارند.

رنگ دیوارهای بیرون از خانه در معرض آب باران و رطوبت هستند که در حالت آب می تواند از لایه ها عبور کند و دیوارهای داخلی را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، قبل از رنگ آمیزی دیوارهای بیرونی برای جلوگیری از نشت آب، به سراغ پوشش ضد آب بروید. برای ساختمان بهتر است با توجه به نوع آب و هوای منطقه خودتان رنگ دیوار را انتخاب کنید که مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشد.

در حالی که می‌خواهید خانه‌تان متمایز باشد، مطمئن شوید که رنگ های انتخابی شما با آب و هوای منطقه، سبک محله و پس‌زمینه کلی خانه هماهنگی داشته باشد. برای این که ظاهری منحصر به فرد به خانه خود ببخشید، به سراغ طراحی سبک سنتی بروید. 

 اشکال هندسی در نقاشی ساختمان

یکی از جدیدترین طرح ها برای نقاشی ساختمان استفاده کردن از اشکال هندسی روی دیوارها است. طرح ها می تواند با ترکیب دو یا چند رنگ مختلف ایجاد شوند. شما در ابتدای کار می توانید طرح مورد نظر را روی دیوار بکشید و بعد با چسب کاغذی سطح را بپوشانید و قسمت های خالی را رنگ آمیزی کنید؛ بعد از این که رنگ مورد نظر روی دیوار خشک شد طرح نهایی ایجاد می شود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =

ارتباط با ابتکار پوشش میلاد

برای اطلاع از قیمت ها، مشاوره و سفارش می توانید از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید

همچنین می توانید جهت ارتباط سریع از شماره تلفن های زیر و یا شبکه های اجتماعی با تابلوساز پارسیان در ارتباط باشید

ارتباط از طریق شماره تماس

4414 692 0913

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی